Hvordan rekrutterer vi børnene?

Ofte oplever vi at børnene på brydeholdene kan trække klassekammerater med i brydeklubben, men hvordan trækker vi lige flere 3-6 årige med på tumlingeholdet?

Der er flere veje omkring udfordringen med at trække flere børn ind på tumlingeholdene. Nogle foreninger oplever at det er gennem børnehaverne man kan tiltrække nye tumlinger. Det kan være en god idé at tage på besøg i børnehaverne og sørge for, at der bliver lavet en masse sjove øvelser, som gør, at den instruktør der er afsted, får skabt en sjov og tillidsvækkende oplevelse.

Børnene selv er ikke de bedste til at overlevere budskabet om, at de måske godt kunne tænke sig at komme til træning. Derfor er det også vigtigt, at der laves en målrettet kommunikation til forældrene. Det bør I stille som et krav, for den tid, I er i børnehaven. Det vil sige, at I får lov til at kontakte forældrene via uddelingssedler,
børnehavens nyhedsbrev, forældremøder, ophængte plakater m.v.

De fleste lokale medier synes, at det er en god historie, når foreningslivet gør noget aktivt og positivt for andre. Derfor kan I også med fordel skrive en artikel til lokalavisen, og fortælle om jeres tumlingehold og børnehavebesøg. Gør det til noget positivt, hvor I fokuserer på motorik, sundhed og fællesskab, og ikke nødvendigvis, at I vil skabe nye eliteatler på sigt. Det kan de færreste forældre nemlig forholde sig til.

Overvej også om de børn I allerede har i klubben, måske har mindre søskende som kunne være relevante for tumlingeholdet. Her burde størstedelen af det opsøgende arbejde med at skaffe medlemmer allerede være lavet i forvejen :-) 

Sørg for at placere tumlingeholdets træning i et tidsrum, der kan passe ind i en børnefamiliens hverdag. Udover hverdagen kan lørdag formiddag også være en god idé, da det kan passes ind med, at den ene forældre handler og den anden tager med i hallen. At I tager hensyn til familielivet, er også et godt salgsargument, som I bør tage med i jeres markedsføring af tilbuddet.