Spørgsmål og svar om Klubmodul

Her opremser vi indkomne spørgsmål om brugen af Klubmodul, indløsning af startlicens mv.

Generelle spørgsmål

Der står inde på Klubmoduls hjemmeside at Klubmodul ikke er gratis?

Klubmodul er gratis for alle danske brydeklubber herunder også betaling med dankort. Undtaget herfra er såfremt brydeklubben har særlige ønsker til hjemmeside design, samt såfremt klubben ønsker at få sin egen dankortaftale via Klubmodul.

Indlæses bryderne der har startlicens i 2017 automatisk ind i Klubmodul?

Nej. Vores nuværende startlicensdatabase er dårligt vedligeholdt, og indeholder dubletter og meget lidt information i Klubmodul-sammenhæng. Desuden er der store problematikker med data fra den gamle startlicensdatabase ift. Persondataforordningen som Danmark tiltræder i 2018. Det vil ikke tilføre brydeklubberne noget godt at få forældet og fejlbehæftet data ind i jeres Klubmoduler - tværtimod. Den bedste anvendelse af Klubmodul er helt klart at lade bryderne selv, eller deres forældre oprette bryderne i jeres Klubmodul. Der skal kun oprettes een bruger, da samme bruger anvendes til at indløse startlicens med.

Hvilken data i brydeklubbens Klubmodul har Danmarks Brydeforbund adgang til?

Danmarks Brydeforbund har udelukkende adgang til brydeklubbernes medlemmer. Dette bruges bl.a. til indsamling af statistik der skal anvendes til forbundets strategiske arbejde. Endvidere benyttes medlemsinformationen også til at udstede og vedligeholde startlicenserne for brydere. Al data opbevares på betryggende vis hos vores leverandør, der overholder gældende dansk lovgivning. 

Medlemsadministration og kontingentopkrævning

Hvordan undgås problemet med rykkere? I klubmodul er der mulighed for onlinebetalinger vha. dankortindbetalinger. Kræver det at en forælder/bryder aktivt går ind og gør noget hver gang?

Det er muligt at benytte NETS betalingsløsning hvor i kan trække automatisk fra medlemmet kort. Det vil sige at et medlem blot skal tilmelde sig første gang med sit kreditkort og derefter vil medlemmet automatisk blive opkrævet kontingent næste gang, på den dato som I har sat op i jeres Klubmodul. Den store forskel er naturligvis det automatiske træk, men også at ved en kreditkortbetaling kan medlemmet ikke selv gå ind og afvise en betaling, de bliver automatisk trukket. Hvis et medlem ikke ønsker at være aktiv i klubben mere, skal de henvende sig til jer (klubben) hvor I så afmelder dem i Klubmodul. På den måde sikre I at betalingerne falder på den dato brydeklubben fastsætter. 

Koster automatisk træk noget?

Automatisk træk kræver en NETS betalingsløsning, som koster ca. 1000 kr. om året +1,74,- pr. træk. På den måde kan brydeklubben fremover undvære evt. betalingsserviceaftaler mv. og spare disse penge.

Kommer brydeklubben til at mangle en betalingsserviceaftale ift. modtagelse af kontante sponsorater?

Sponsorater kan betales som kontooverførsel til jeres konto hos Klubmodul, uden at brydeklubben behøver muligheden for automatisk træk. Dog kan muligheden for automatisk træk samt modtagelse af sponsorater kombineres, såfremt der er ønske herom.

Indløsning af startlicens

Bliver klubben notificeret når der er en bryder der indløser en startlicens?

Ja. Brydeklubbens Klubmodul-ansvarlige modtager en e-mail og sms med det samme, når der er en bryder der betaler for en startlicens.

Hvilke betalingskort kan vi købe startlicenser med?

Man kan betale med: Dankort, Mastercard, Maestro, VISA samt VISA Electron.

Kan der betales med MobilePay?

På nuværende tidspunkt kan der ikke betales med MobilePay/ApplePay etc.

Hvilken aldersgruppe skal jeg vælge?

Klubmodul hjælper dig med at vælge den rette startlicens - husk blot at indtaste din rigtige alder når du opretter din profil.

Hvilken startlicens skal pige-/kvindebrydere indløse?

Piger og kvinder kan blot vælge mellem to startlicenser: Startlicens for nybegyndere samt en 'rigtig' startlicens for pige-/kvindebrydere - den koster blot 50 kr, uanset bryderens alder.

Kan jeg få en liste over alle de brydere i klubben som har indløst en startlicens?

Ja! Se videoguiden på undersiden Videomateriale.

Kan vi både benytte 'Familie-login' og indløse startlicens til bryderne i familien?

Nej desværre ikke på nuværende tidspunkt. Da brug af 'Familie-login' kan give fejl ifm. indløsning af startlicens, opfordrer vi folk til helt at undlade at anvende denne funktion.

En bryder har flyttet brydeklub, kan bryderen få sin startlicens med til den nye klub?. 

Ja. Formanden eller den klubmodulansvarlige i brydeklubben hvor startlicensen er indløst, skal udfylde denne formular. Når den nye brydeklub ligeledes har accepteret overdragelsen, bliver de implicerede parter underrettet.

Sker der noget ved at afmelde sin startlicens?

Ja. Når en startlicens afmeldes så bliver den ugyldig og kan ikke længere bruges - heller ikke selvom den er printet på papir.

Fejl ved betaling

Hvis du oplever fejl ved betaling fx fejlmeddelelsen "Fejl ved betaling", "Fejlkode fra QuickPay = Declined", så kan det skyles at du skal opdatere sikkerhedsanordningen som VISA-/Dankort, Mastercard og VISA anvender. Du kan logge ind her, og opdatere mobilnummer mv.

Hvis du modtager en fejl med "Betalingen kunne ikke gennemføres - Afvist af banken" og lignende fejl, så skal du kontakte din bank. Fejlen kan bl.a. skyldes at der ikke er flere penge tilbage på betalingskortet.

Når du skal vælge betalingsform, så skal du vælge det rigtige betalingskort. Hvis du fx har VISA Electron, så kan du ikke blot vælge "VISA" i rullemenuen - du skal vælge "VISA Electron".

Hjælp og support

Hvor får jeg hjælp til brugen af Klubmodul?

Al support og hjælp til brugen af Klubmodul skal rettes til dem. Der er naturligvis gratis support. Klubmodul support sidder indenfor åbningstid altid klar til at hjælpe jer på 3511 3639. Der er også mulighed for at fange supporten på e-mail: support@klubmodul.dk.

Hvor får jeg hjælp til bestilling af startlicens?

Alle brydeklubber har en Klubmodul-ansvarlig. Brydere og forældre der har behov for hjælp, skal tage kontakt til den/dem i klubben der kan hjælpe. Hvis den Klubmodul-ansvarlige skal have hjælp, skal der skrives en e-mail til info@brydning.dk.

Jeg har glemt mit kodeord til Klubmodul!

Har du glemt dit brugernavn og kodeord, kan du få hjælp til at gendanne det her.